No to trzeba szukac dobrego zamiennika oryginalnych uszczelek,bo wydac prawie 500zl(liczac z klapa bagaznika)za wszystkie drzwi to troche duzo.Na razie musze wygluszyc(powyklejac matami)tylne drzwi i klape bagaznika i zaczne cos kombinowac z uszczelkami.p.s.kowal 2002 dobry pomysl
Wydaje mi się, że na klapie to ciężko będzie znaleźć miejsce na dodatkową uszczelkę, żeby spełniała swoją rolę. Więc trzeba liczyć 400zl za kpl. drzwi. Czy drogo? To zalezy jaki efekt się dzięki temu uzyska.
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
slavi, możliwe, że wystarczy, trzeba by spróbować. Jak nie wyjdzie to będzie można zerwać i nie będzie szkoda ( 5 pln/mb ).
Na zbliżeniach ta uszczelka wygląda na malutką, a na drzwiach już potężnie.
Możesz zbliżenia uszczelki na drzwiach zrobić? Może jakiś wymiar byś podał tej ori_S2
slavi, uszczelka ma ok. 13mm szerokości ( na dole tam gdzie jest pianka ) i ok. 15mm wysokości.
gieu, efekt? Na pewno słychać mniej szumu ( powietrza / opon ) przy wyższej prędkości, ale to co najbardziej mnie zaskoczyło to zauważalne wyciszenie pracy zawieszenia na dziurach. Nie wiem, może te hałasy "na dziurach" tak naprawdę pochodziły z luzów samych drzwi, które teraz są bardziej "napięte" ( choć wątpię, że to to ), ale efekt jest ewidentnie słyszalny.
dorzucę swoje uwagi do tematu. byłem ostatnio w salonie skody. oglądałem skode fabie monte carlo. zachęcam do obejrzenia jakie skoda dała tam uszczelki. samochodzik wyciszony!!!, tył wyżej niż w seri a uszczelki w drzwiach są zamszowe!!! a nie gumowe. boleję nad tym, że skoda dała taką ciekawą serię fabi a nie dała w octavii. Problem uszczelek by zniknął, bo wszyscy by zamawiali od monte carlo...
Ma ktoś jakieś doświadczenia w O2 z wygłuszeniem nanoszonym przez pistolet - masa wygłuszająca ( zamiast mat). Miałem przyjemność jechać samochodem innej marki wyciszonym w ten sposób i jak dla mnie efekty były bardzo dobre. Jeżeli ktoś się w to bawił to proszę o info ile kg. poszło na O2 całość bez dachu (drzwi, podłoga, bagażnik) przy warstwie 1- 1,5 mm.
Ma ktoś jakieś doświadczenia w O2 z wygłuszeniem nanoszonym przez pistolet - masa wygłuszająca
Ja u siebie ( co prawda nie w O2) z ciekawości na nadkola zastosowałem
noxudol auto plastone
Świetny preparat a efekty trochę jest ciszej stanowczo gdy jedziemy po jakimś żwirku piachu itd
fan, na razie tylko na drzwi kierowcy, bo 1 uszczelka to prawie 100 pln... Ale wygląda, że warto, więc pomyślę o następnej .
Kurcze, mi Wimar na Modlinskiej w Warszawie krzyknal prawie 130 zl za te uszczelke :-( Odpuscilem sobie, ale jak znajdzie sie cos w lepszej cenie to chetnie ja zamontuje. Po wyciszeniu drzwi i bagaznika z nadkolami najbardziej zauwazalny teraz halas pochodzi z silnika oraz z okolic rantow drzwi i mam nadzieje, ze wlasnie z tym drugim poradzilyby sobie te uszczelki.
Kowal patrze na Twoje zdjecie i zastanawiam sie, czy nie przykleiles tej uszczelki zbyt blisko wnetrza samochodu i moze dlatego tak ciezko bylo z zamykaniem drzwi. Wydaje mi sie, ze w Superbie i Yeti ona jest naklejona w samym rogu, mozliwie najblizej zewnetrznej strony drzwi.
Ciekawe jakby zmierzyć rzeczywiście poziom hałasu, to ile wyjdzie ciszej po tych modyfikacjach. Moim zdaniem jeśli wyciszać, to nie tylko uszczelki, ale i resztę elementów.
Ciekawe jakby
zmierzyć rzeczywiście poziom hałasu, to ile wyjdzie ciszej po tych modyfikacjach. Moim zdaniem jeśli wyciszać, to nie tylko uszczelki, ale i resztę elementów.
Najbardziej zauwazalny efekt bedzie po wyciszeniu drzwi i bagaznika z nadkolami, bo tam sa gole blachy. Dach, podloga i sciana grodziowa sa juz jako tako wyciszone i poprawienie fabryki, tak zeby efekt byl slyszalny bedzie wymagalo duzo pracy i sporych nakladow.
Z mojego doswiadczenia wynika, ze dynamat extreme, czy stp gold w roli wyciszacza kompletnie sie nie spawdzaja. To sa materialy, ktore nakleja sie na duze powerzchnie blachy po to, zeby ja usztywnic i zeby nie wpadala w drgania, a przez to nie generowala dodatkowych dzwiekow. Role izolacji akustycznej pelni dopiero druga warstwa (w moim przypadku GMS022 lub STP SPL08) i po jej polozeniu redukcja halasu naprawde jest wyrazna.
gieu, czyli bagażnik najlepiej wykleić samą pianką? Drzwi rozbierałeś czy wyciszałeś tylko od zewnątrz??
Sama pianka nie usztywni blach. Ja dalem to i to.
Drzwi: jezeli pytasz, czy zdejmowalem ta duza blache, ktora jest przynitowana, to nie. Zewnetrzna blache wykleilem tam gdzie sie da siegnac przez otwor glosnikow. Na wewnetrzna blache poszedl dynamat, a na tapicerke pianka GMS-022.
gieu, jeśli pamiętasz to ile mat potrzeba na drzwi a ile na bagażnik (też mam liftback'a). Obawiam się trochę o skrzypienie drzwi, czy po wygłuszaniu miałeś z tym problemy?
Przy okazji zapytam o klamki bo chciałbym to zrobić jednym rzutem na taśmę
Znalazłem taki o to manual
Komentarz